Licencje FortiGate / Licencje Fortinet - zmiana zasad licencjonowania
Zmiana zasad uruchomienia wsparcia dla produktów Fortinet.
FortiGate UTM - Firewall nowej generacji
Fortinet to wiodący producent sprzętu służącego do zabezpieczeń sieci komputerowej. Najpopularniejszym urządzeniem marki Fortinet jest UTM FortiGate - firewall nowej generacji (NGFW – Next-Generation Firewall), wyposażony w zaawansowane mechanizmy przeciwdziałania zagrożeniom.
Jedną z największych wartości dodanych oferowanych przez firmę Fortinet, jest program wsparcia technicznego i usług.
FortiGuard - subskrypcja
FortiGuard to subskrypcja zestawu usług, zapewniających bezpieczeństwo w sieci komputerowej, takich jak np.: Antivirus, Web Filtering, IPS. Dane dla FortiGuard są aktualizowane przez zespół inżynierów działających w FortiGuard Lab. Aktualizacje dostępne są w czasie rzeczywistym, dzięki wykorzystaniu mechanizmów opartych o ML oraz AI.
FortiCare - wsparcie Fortinet
FortiCare to z kolei globalne wsparcie dla urządzeń marki Fortinet. Gwarantuje ono optymalne działanie posiadanych rozwiązań oraz wsparcie serwisowe w harmonogramie 8x5 oraz 24x7.
Fortinet - automatyczne uruchamianie kontraktów
Od dnia 6 lutego 2023 roku następuje zmiana w polityce Fortinet, dotycząca automatycznego uruchamiania kontraktów dla sprzętowych urządzeń FortiGate. Dotychczas dla urządzeń zakupionych w zestawie z pakietem licencji (tzw. bundle), kontrakt startował przy pierwszym uruchomieniu urządzenia lub po upływie 100 dni od dnia wysyłki sprzętu z firmy Fortinet. W przypadku urządzeń, dla których pakiet został zakupiony osobno, aktywacja kontraktu możliwa była w ciągu roku od jego wygenerowania. Po 6 lutego 2023 producent ujednolici politykę i niezależnie od formy zakupu pakietu dla nowego urządzenia - w zestawie bundle czy osobno - bieg subskrypcji/serwisów rozpocznie się automatycznie, po 90 dniach od dnia wysyłki sprzętu z firmy Fortinet (chyba że zostały wcześniej zarejestrowane w Fortinet). Zmiana dotyczy opcji zakupionych wraz ze sprzętem FortiGate w dowolnym zestawie sprzętowym (tzw. bundle), jak i kontraktów zakupionych oddzielnie z urządzeniem. Zmiana ma zapewnić wsparcie techniczne dla sprzętu, jak i prawidłowe działanie subskrypcji FortiGuard w sytuacji braku rejestracji i aktywacji produktu na stronach Fortinet przez klienta.